מה כולל תהליך בניית אתרי מכירות?

חנות אינטרנטית יכולה להניב לכל בעל או בעלת עסק רווחים משמעותיים. חנות שנמצאת במרחב הדיגיטלי נגישה לקהל רחב מאוד, בלי מגבלות גיאוגרפיות, עלות התפעול שלה נמוכה בהרבה בהשוואה לסניף פיזי, וממילא כולנו נוהגים לרכוש הרבה מאוד מוצרים ושירותים ברשת. הבסיס למימוש הפוטנציאל הוא הקמת אתר איכותי, וכאן בעמוד תמצאו פירוט לגבי תהליך בניית אתרי מכירות.  

אפיון

השלב הראשון, והחשוב מכולם, הוא אפיון. בניית אתרי מכירות נשענת תמיד על מחקר מעמיק: מיהו קהל היעד, מה הוא מחפש, מה יניע אותו לפעולה הרצויה, אילו התנגדויות עלולות לצוץ לאורך מסלול הרכישה, האם יש מוצרים שכדאי להציע רגע לפני השלמת הקנייה (כפי שבסופרמרקט יש מוצרים ליד הקופה), מהם ערכי המותג ועוד ועוד. על בסיס כל המידע הנ"ל, ועוד, יתבצע תכנון של החנות הדיגיטלית.

היררכיה

הסוגיה הבאה בתור היא היררכיה, כשהמטרה היא ניווט אינטואיטיבי ונוח בדרך לכל מוצר. חשוב לבחור נכון את הקטגוריות השונות ואת תת הקטגוריות, כך שכל גולש וכל גולשת יוכלו להתמצא בקלות באתר, וכמו כן למצוא פתרונות טכניים לסוגיית המוצרים הכפולים (כלומר מוצרים שמתאימים ליותר מקטגוריה אחת).

עיצוב

המראה של חנות משפיע תמיד על הנכונות שלנו לרכוש ממנה מוצרים. הכלל הנ"ל חל גם על חנויות אינטרנטיות, ולכן בניית אתרי מכירות כוללת התייחסות מעמיקה לפן הוויזואלי. המרכיב הזה בהקמה כולל החלטות כמו אופן הצגת המוצרים (תמונה אחת / מספר תמונות / וידאו), הצבעים הדומיננטיים באתר, מאפייני כפתורי הפעולה בכל דף, מיקום התפריט ועוד.

בניית אתרי מכירות שקל לתפעל

לבניית אתר מכירות יש שתי מטרות: קודם כל אתר שיהפוך את חוויית הקנייה למהנה ונוחה, ושנית – חנות שלבעלים שלה יהיה קל לתפעל אותה. בהתאם נדרשת מערכת ניהול תוכן ידידותית במיוחד למשתמשים, כך שתוכלו לעדכן מחירים, להוסיף מוצרים, לשנות מבצעים ולבצע פעולות נוספות במינימום זמן וטרחה.

דגש נוסף שכדאי להתייחס אליו כבר בשלב הראשוני הוא קידום בגוגל: אתר שנבנה מלכתחילה מתוך מחשבה על קידום העתידי הוא אתר שאפשר לקדם אותו בכל שלב ביעילות – ולמקסם את המכירות.